5. Metodologia- Correcció 3

5. METODOLOGÍA
La metodologia a usar durant la nostra Unitat didàctica està basada en processos naturals d'aprenentatge. Una metodologia al principi directa, on la docent marca el ritme principal de la classe (sobretot en les classes teòriques o parts inicials informatives de la sessió).
L'ensenyança directa incorpora sis funcions que són eficaços en els diferents nivells i en un ampli espectre d'àrees de contingut:
1) Revisió del treball del dia anterior.
2) Presentació de material nou en passos clars i lògics.
3) Subministrament de pràctica guiada.
4) Retroalimentació amb correccions. Subministrament de pràctica independent.
5) Revisió per a consolidar l'aprenentatge


Quan avancem les sessions, anirem deixant de costat el mètode directe, i fem ús d'una metodologia activa, no directiva, basada en l'activitat explorativa, de descobriment del propi alumno/a, on la figura del docent passa al segon pla i intervé en cas de dubtes o ajuda.


Al principi de cada sessió els alumnes formaran un únic grup, sobretot en la part principal d'explicació de l'activitat i de calfament. A mesura que avança la classe, depenent del planning de la sessió la classe es dividirà en xicotets grups (estos han de ser heterogenis perquè l'aprenentatge siga major) , és a dir, una ensenyança en grups reduïts, este implica una major responsabilitat de l'alumne, el coneixement resultat s'augmenta a l'augmentar el nombre d'observadors o d'ajuda. No obstant això, cal destacar, dins de l'estil directe, l'encrueliment recíproc on hem de trobar un gest de donar i rebre feedback per part dels alumnes. Els objectius principals objectius d'esta ensenyança són les relacions socials entre companys i condicions per a oferir feedback immediat.


Per tant, podem dir que els mètodes a usar són inductius, és a dir, aquell que obté conclusions generals a partir de premisses particulars. Este consta de quatre passos essencials: en primer lloc, l'observació dels fets per al seu registre; en segon lloc, la classificació i l'estudi d'estos fets; en tercer lloc, la derivació inductiva que part dels fets i permet arribar a una generalització, i finalment, la contrastació.

L'última activitat de la nostra Unitat Didàctica serà lliure, sense delimitar processos i resultats, perquè serà el propi alumne el que les anirà determinant. A partir d'ací, el professor, des de l'observació que està contínuament realitzant, podrà començar a suggerir formes de realitzar una activitat.

Comentarios

Entradas populares de este blog

4. Aspectes organitzatius- Correcció 3

ANÀLISI I CONTEXT