4. Aspectes organitzatius- Correcció 3

4. ASPECTES ORGANITZATIUS
En quant a l’organització anem a parlar de tres eixos organitzatius principals, l’espai, el material i l’alumnat.


4.1 ORGANITZACIÓ ESPACIAL
Com hem comentat anteriorment en la nostra Unitat Didàctica, el centre on es realitzarà aquesta disposa d’un gimnàs i unes pistes exteriors de futbol i basquet al pati, utilitzarem tres dies el pati i altres tres el gimnàs utilitzant un espai diferent cada classe, es ha dir no s’utilitzarà el gimnàs dues sessions a la setmana ni el pati, s’alternaran. Cap la possibilitat que per motius d’horari coincidisquen dos classes a la mateixa hora (cossa que no suposaria un problema un dia normal per que tenim el pati i el gimnàs) i eixe dia ploga, davant açò en el centre també disposem d’un aula amb pissarra digital on podríem veure coses relacionades amb la Unitat Didàctica.


4.2 ORGANITZACIÓ MATERIAL
En el gimnàs disposem d’un magatzem amb diversos tipus de materials relacionats en l’educació física com pilotes de futbol, bàsquet, algunes de goma-espuma per a realitzar diversos jocs, mocadors, cordes, piques, cons, aros de distintes mides… Entre altres més. D’aquesta forma tractarem d’adaptar-nos a les possibilitats que ens ofereix el centre en quant a materials, encara que també podem demanar material als xiquets per a fomentar la seua participació i la responsabilitat d’haver de portar alguna cossa de casa. Per exemple, si estem treballant el handbol i un dels alumnes de la classe té una pilota reglamentada en casa podem demanar que la porte un dia a classe (amb la corresponent il.lusió que pot produïr al alumne el portar un objecte seu davant la classe) per a que els companys puguen vore-la a més d’interactuar amb ella.


A més, per tal de treballar la seua participació i responsabilitat crearem la llista de encarregats del material. Aquesta consistirà en dividir la classe en 5 grups de 5 que hauran de traure i replegar el material si els correspon eixe dia, el torn canviarà a diari  i el grup encarregat del material el traurà i el replegarà. Cal destacar que en cap moment el mestre dirà el grup al que el correspon traure el material però altres grups si poden recordar al grup “despistat” que han de traure el material, aconseguint així la participació constant de tots el grups.


4.3 ORGANITZACIÓ DE L’ALUMNAT
En primer lloc, haurem de revisar si tot l’alumnat porta roba adient per a realitzar educació física, si no duen accessoris com polseres, arracades, rellotges etc. que pugen llastimar altres companys i finalment que porten la bossa per adresarse despres de la realització de l’activitat física.

En la nostra unitat didàctica anem a treballar tant individual com grupalment. En quant a la primera pensem que d’aquesta forma treballem l’autonomia i la iniciativa personal dels alumnes. Respecte al treball grupal serà la nostra forma principal de treballar ja que fomenta la interacció entre tots el membres de la classe fomentant la inclusió, la cooperació en grup i les relacions socials. En aquest tipus d’activitats els grups seran sempre aleatoris per a que realment es treballe lo anteriorment comentat, per a organitzar els grups utilitzarem diverses formes, com l’agrupació per nombres, amb pinces depenent del color o forma geomètrica, per ubicació dintre del aula etc. Aquests grups no seran definitius i canviarem cada sessió o en la mateixa sessió per a fomentar que els alumnes treballen tots amb tots i es faja una comparació entre tota la classe real, cosa que considerem importantissima ja que aquesta forma de treballar es la que s’utilitza en les centres i la que cal treballar ja que vivim en societat.

Comentarios

Entradas populares de este blog

ANÀLISI I CONTEXT

5. Metodologia- Correcció 3